سفرنامه تور انتالیا۵

روز پنجم
امروز صبح خیلی خسته بودیم و کمی بیشتر خوابیدیم و قبل از ظهر به شهر مینیاتوری آنتالیا رفتیم. در یک کلام کل بناهای تاریخی و مهم ترکیه در اینجا جمع شده بودند. این شهر در فضای باز است و روزی که ما برای بازدید رفتیم هوا کمی ابری بود و مناسب بازدید از محیط باز بود. تمام بازدید ما کمتر از نیم ساعت طول کشید و ما فکر می کردیم بیشتر وقت بگیرد.
شهر مینیاتوری آنتالیا
برای ناهار به رستوران تیریتچیزاده رفتیم و باز هم از کبابهای لذیذ ترکیه ای خوردیم. بعد به محله ی باستانی و قدیمی کالایچی رفتیم. این محله به قلب آنتالیا معروف است و برای پیاده روی بسیار مناسب است. سپس به خیابان آتاتورک آنتالیا که در همان نزدیکی بود رفتیم مغازه ها، کافه تریا و رستورانهای محلی زیادی در این خیابان بودند. به یک کافه رفتیم و دسر کادایف و باقلوا سفارش دادیم هر دوتا عالی بودند مخصوصا باقلوا که پر از مغز گردو، بادام، فندق و پسته بود. از دیدن این خیابان آتاتورک سیر نمی شدیم.
دسر کادایف
چند ساعتی را در اینجا گشت زدیم و بعد به رودخانه آبشار ماناوگات رفتیم و منظره های چشم نوازی را دیدم و چند تایی عکس یادگاری گرفتیم و پیاده روی کردیم. هوا رو به تاریکی می رفت و ما واقعا از خوردن کباب های ترکی خسته شده بودیم پس برای شام به رستوران پیسکاتوره رفتیم و یک غذای دریایی را تجربه کردیم. بعد از شام به مرکز خرید مارک رفتیم و آخرین خریدهای آنتالیا را هم از آنجا انجام دادیم. بلیط برگشت ما ساعت یک نیمه شب بود پس زمان زیادی نداشتیم و سریع به هتل برگشتیم و چمدانها را بستیم و با تاکسی به سمت فرودگاه حرکت کردیم.
تنها جزیره مرجانی دنیا ، کیش ، که در ابهای خلیج فارس واقع شده است از توریستی ترین مناطق تفریحی ایران بحساب می آید. تور کیش را از دست ندهید. اگر قصد سفر به جزایر زیبای جنوب کشور را دارید میتوانید تور کیش را در سایت فاینداتور مشاهده کنید.